Thursday, February 4, 2010

Demon's feelingl!?

昨日は節分でしたね。

あかりにもかわいい鬼がやってきました。
この鬼は豆をぶつけられても一つずつ几帳面に口に運んでおりました。
巻きずしもこのかわいい鬼と一緒に食べ、鬼は安心して家路につきましたとさ。

Yesterday it was "Setsubun” day and the kiddy-cute demon came to akari.
Roasted soybeans were thrown at him,but he picked one by one and ate them seriously.We ate Ehou-maki-Sushi with this kiddy Demon!
Then he went home!











節分の説明を調べてみました。
ここでは鬼のことを"devil"って使ってますね。オーストラリアのデービッドくんに聞いたら"Demon"ってのもいいと教えてくれました。
"Setsubun" literally means "division of seasons" and this day was the end of winter. On the evening of this day, people throw roasted soybeans inside and outside their houses with a cry of "Oniwa-soto, Fukuwa-uchi!" meaning "Devils out! Good luck in!". As the beans are thrown, it is believed good luck is invited in and bad luck is driven out.It is also customary to eat as many roasted beans as one's age. It is a kind of charm against ill luck.
http://haradakun.cool.ne.jp/niho
nbunka/setubun.html

No comments: