Sunday, June 5, 2011

Mentaiko hot pot
























咳き込むほどの辛さがうまい!

明太子の漬け汁を使った「スパイシー明太子鍋」。
ゲストさんの博多みやげの明太子を使いみんなの力をあわせキッチンで作りました。
途中味噌を入れたり、味を調整しながらの鍋の宴。

博多の老舗明太子屋さんの工場見学でMY明太子製造体験ができるそうです。

肝心の明太子本体、こちらも鍋に負けず素敵な辛さでした。
白飯がすすみます。日本の珍味ですねー。



↓以下まったくの余談です。
英語の勉強してみようと調べてましたら博多市役所のホームページの英語版に、
次の様な説明が有りました。
残念ながら文にするとそんな旨そうではないですね(笑)
Mentaiko is the most popular and regular souvenir from Fukuoka.
Mentaiko is cod ovum slowly marinated in chili pepper sauce.
Many companies boast their original tastes.
Its spicy and rich flavor is very appetizing and go well with rice.
You can also enjoy it with drinks.
They are also popular as special ingredient for spaghetti and pizza.

No comments: