Wednesday, July 3, 2013

旧オランダ村

こんにちは!屋久島で一年分くらい雨を浴びたカレー革命です。

先日、4月頃滞在したオランダのご夫婦からポストカードと新聞記事が届きました。
その方は新聞記者だったらしく届いた記事の中には、案内した旧オランダ村(現西彼総合支所)で満面の笑みを浮かべる夫婦の姿があるじゃあ~りませんか。
何でもそのオランダ村のモデルになった街が夫婦の故郷(Hoorn)だったみたいで、尚且つ新聞記者なので記事にしてしまったという訳なのです。
ハウステンボスは商業的で好きじゃなかったらしく、旧オランダ村を案内した時はこんな所に行きたがるなんてマニアックな人達だなぁと思っていましたが、なるほどそういう事だったんですね。
自分が記者である事も告げずに去り、記事が出来上がってから送る。粋です。

ミニ鯉のぼりで楽しそうにはしゃぐ奥さんの姿も印象的でした。

Hi, I'm Sou.
We got postcards and a news paper from our guests who stayed here in April.
They are couple and one of them is a news reporter.
What I saw in the news paper was the couple smiling in the previous Holland village where I told them how to go.
The village went bankrupt few years ago and is already abandoned. 
Almost nobody want to go.
When I showed them how to go there, I was like "Why do they want to go to such a place?"
It turned out holland village was modeled after their city called "Hoorn"
Besides he is a reporter, it was a good source of his article.
He didn't tell me he was a reporter so I was surprised when I saw this article.
I like the way he left without saying he would make an article about it.

If you are from Hoorn, maybe it's worth going? Umm,, I can't guarantee.





No comments: